Un producător chinez de maşini electrice marchează 10 ani de existenţă fără să fi realizat încă profit
Producătorul chinez de maşini electrice Nio marchează 10 ani de existenţă fără să fi realizat încă profit. Compania a lansat recent sub-brandul Firefly, destinat segmentului mass-market, cu un model compact de 20.400 dolari (148.800 yuani), într-un efort de a creşte volumele de vânzări.
Lansarea a stârnit critici pentru designul simplist şi percepţia că subminează poziţionarea premium a Nio.
După mai multe momente dificile, inclusiv un pachet financiar de salvare de un miliard de dolari în 2019 şi investiţii masive de peste 3 miliarde dolari din partea CYVN Holdings în 2023, compania rămâne cu cel puţin doi ani în urma obiectivelor proprii, conform CEO-ului William Li.
Este de mirare că trei faruri mici pot stârni asemenea dezbateri. Dar asta este ceea ce mulți internauți din China au comentat în urma lansării celei mai noi mărci secundare a Nio Inc., Firefly, scrie Bloomberg.
Observatorii pieţei auto s-au grăbit să sublinieze asemănarea cu Honda e și farurile sale simetrice cu LED „ca niște ochi”, despre care se spune că arată mult mai bine.
Mulți au luat în derâdere mașina, spunând că subminează marca omonimă premium a Nio și poziționarea producătorului auto ca marcă de lux (Nio a prezentat în acelaşi timp şi cea mai scumpă mașină a sa, ET9, un sedan cu patru locuri menit să concureze cu modelul Panamera de la Porsche sau cu gama de lux S a Mercedes-Benz).
Dar pentru Nio, care împlinește 10 ani de existență și încă nu a obținut profit, cea mai bună soluție ar putea fi să se orienteze către mass-market pentru a crește volumul vânzărilor.
Considerată cândva una dintre cele mai strălucite vedete din China în materie de vehicule electrice, Nio a avut mai multe experiențe apropiate de faliment.
Prima a avut loc în 2019, după ce cheltuielile mari de marketing și showroom-urile strălucitoare nu au reușit să genereze cerere pentru SUv-urile sale electrice ES8 și ES6, iar guvernul municipal din Hefei a intervenit cu un pachet de salvare de un miliard de dolari.
Potrivit directorului general al Nio, William Li, producătorul auto nu și-a îndeplinit propriile așteptări timp de trei ani consecutivi și are acum o întârziere de cel puțin doi ani.
La nivel național, BYD reprezintă o amenințare mult mai mare decât în urmă cu un deceniu, în timp ce planurile de expansiune în străinătate ale Nio au întâmpinat o serie de obstacole, inclusiv, în Europa, tarifele la importurile de vehicule electrice chinezești și o dezvoltare mai lentă decât se aștepta a stațiilor sale de înlocuire a bateriilor.
Mai multe mărci chineze de vehicule electrice, inclusiv WM Motor, s-au retras din cauza concurenței acerbe de pe piața internă, lăsând proprietarii de mașini în impas atunci când vine vorba de servicii post-vânzare și întreținere.
Cea mai recentă este Jiyue, un joint venture al giganţilor Baidu Inc. și Geely Automobile Holdings Ltd.