Petruț Rizea, un tânăr învățător la Școala Gimnazială „Sfântul Calinic de la Cernica” din București, își apără inițiativa de a sărbători Halloween-ul cu elevii săi, susținând că este o ocazie creativă de învățare și o oportunitate de explorare culturală. Într-o perioadă în care controversele în jurul acestei sărbători cresc în fiecare an, Rizea consideră că astfel de activități dezvoltă abilitățile artistice și sociale ale copiilor, promovând munca în echipă, imaginația și gândirea critică.
„Halloween-ul nu ar trebui privit din perspectiva păgânismului. Pentru copii, este o oportunitate de a învăța prin joc și creativitate”, afirmă Rizea, care își amintește cu nostalgie de propriile experiențe din copilărie. El a decorat clasa, numită simbolic „bârlogul ursuleților”, alături de elevii săi, realizând ornamente de Halloween care să le trezească interesul pentru alte culturi și simboluri.
Învățătorul a întâmpinat rezistență în online, mai ales din partea colegilor care privesc această sărbătoare drept „o influență păgână” și se tem de „coruperea” valorilor naționale. „Am fost surprins de comentariile negative. Mulți nu înțeleg că un copil poate învăța și prin astfel de experiențe. Nu Halloween-ul „strică” elevii, ci gândirea extremistă și lipsa de educație pe care le-o transmitem noi”, spune Rizea.
Inițiativele lui Petruț Rizea nu se limitează la sărbători tematice; recent, învățătorul a creat o mini-bibliotecă în sala de clasă, strângând 500 de cărți din donații pentru a le oferi copiilor acces la lectură. Clasa sa a devenit un loc plin de povești, imaginație și descoperiri, iar Rizea încurajează lectura zilnică, organizând cluburi de lectură și discuții. „O carte poate deschide mintea unui copil așa cum niciun ecran nu o poate face”, susține el, convins că educația se face prin oportunități de învățare și inspirație.
Acțiunile lui Petruț Rizea sunt un exemplu pentru alți dascăli și demonstrează cum educația poate evolua prin inițiative care încurajează creativitatea și cunoașterea.