Un test pe 3 mașini hibrid a relevat că au emis cu 28%-89% mai mult CO2 decât scrie în manualele producătorilor
Un test efectuat pe BMW X5, Volvo XC60 și Mitsubishi Outlander a relevat că cele trei mașini hibrid au emis cu 28%-89% mai mult CO2 decât au fost anunțate atunci când au fost testate de Emissions Analytics pe o baterie complet încărcată în condiții optime. Pe o baterie goală, au emis de trei până la opt ori mai mult decât valorile oficiale. Atunci când sunt conduse în modul de încărcare a bateriei, care ar putea deveni mai frecvent pe măsură ce șoferii se încarcă înainte de a utiliza modul electric în zonele cu emisii reduse, PHEV-urile au emis de trei până la 12 ori mai mult.
„Hibrizii plug-in sunt mașini electrice false, construite pentru teste de laborator și reduceri de impozite, nu conducere reală. Testele noastre arată că, chiar și în condiții optime, cu o baterie plină, mașinile poluează mai mult decât sunt publicitate. Cu excepția cazului în care le conduceți ușor, emisiile de carbon pot ieși din topuri. Guvernele ar trebui să înceteze să subvenționeze aceste mașini cu miliarde de bani din contribuabilii lor”, a declarat Julia Poliscanova, director senior pentru vehicule curate la T&E.
Odată ce bateria este descărcată, cei trei hibrizi conectabili pot conduce doar 11-23 km în modul motor înainte de a depăși emisiile de CO2 oficiale pe km, estimează T&E. Acest lucru este contrar poveștii înșelătoare a producătorilor de automobile, potrivit căreia PHEV-urile aflate în vânzare astăzi sunt potrivite pentru călătorii lungi.
Problemele mașinilor hibrid
De fapt, acestea trebuie încărcate mult mai frecvent decât mașinile electrice cu baterie, care fac aproximativ 300 km cu o singură încărcare. În timp ce producătorii de autovehicule dau vina pe clienți pentru că folosesc prea mult motorul, modelele PHEV aflate astăzi la vânzare adesea nu au puterea EV necesară, autonomia sau viteza de încărcare.
De exemplu, două dintre cele trei mașini testate, BMW X5 și Volvo XC60, nu se pot încărca rapid. Și chiar manualul Outlander afirmă că motorul poate porni dacă sistemul PHEV este prea fierbinte sau prea rece, dacă se aplică o accelerație rapidă sau dacă funcționează aerul condiționat.
„Producătorii de autovehicule dau vina pe șoferi pentru emisiile mari de hibrizi conectați. Dar adevărul este că majoritatea PHEV-urilor nu sunt bine realizate. Au motoare electrice slabe, motoare mari, poluante și, de obicei, nu pot încărca rapid. Singurul mod în care plug-in-urile vor avea un viitor este dacă revizuim complet modul în care le recompensăm în testele și reglementările de CO2 ale mașinilor din UE. Altfel PHEV-urile se vor alătura curând motorinei în coșul de gunoi al istoriei”, conchide Julia Poliscanova.
Vânzarea hibrizilor plug-in este mai ușoară pentru producătorii de automobile să-și îndeplinească standardele UE de CO2 pentru mașini, deoarece în prezent PHEV-urilor li se acordă credite suplimentare. T&E a declarat că UE ar trebui să pună capăt acestei slăbiri a regulamentului atunci când va analiza obiectivele pentru 2025 și 2030 anul viitor.