Unda de șoc a crizei economice din Germania a ajuns în România. Angajații de la fabrica Schaeffler din Brașov sunt în pericol
2Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat, pe 5 noiembrie, că va face restructurări, și va concedia 4.700 de persoane, de la fabricile sale, transmite Reuters.
În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic și angajaţilor de la fabrica sa din Braşov
Decizia de a trimite în șomaj 4.700 de persoane în Europa, a intervenit, după ce profitul său operaţional al grupului s-a redus aproape la jumătate, în trimestrul al treilea 2024, ca efect negative al provocărilor din industria auto europeană, scrie Reuters.
Acţiunile companiei au scăzut cu 4,6% până la 12.50 GMT şi au pierdut din valoare mai mult de 20% până acum, în acest an.
Sectorul auto european se confruntă cu multiple obstacole, de la costurile ridicate de producţie şi gestionarea trecerii la vehiculele electrice, până la scăderea cererii şi creşterea concurenţei din partea Chinei.
„Suntem supăraţi de această veste”, a declarat Ulrich Schoepplein, şeful comitetului de întreprindere al Schaeffler, într-o declaraţie, şi a solicitat consiliului executiv să înceapă discuţiile cu reprezentanţii angajaţilor pentru a găsi alternative care să salveze locurile de muncă pe termen lung.
Schaeffler a declarat că Germania va înregistra cea mai mare reducere de personal, cu planuri de concediere a aproximativ 2.800 de persoane de la zece unităţi.
Restul reducerilor de personal se vor face în cinci fabrici din Europa, inclusiv închiderea a două locaţii, a adăugat Schaeffler, fără a numi locaţiile.
O fabrică importată din lanțul Schaeffler se află la Brașov.
Aproximativ 1.000 de locuri de muncă vor fi reduse prin strămutări, ceea ce va duce concedierile nete la 3.700 de persoane, sau 3,1% din numărul total de angajaţi al Schaeffler, care a crescut după fuziunea sa cu Vitesco, specialist în sisteme de propulsie electrică.
Specialistul german în rulmenţi cu bile se aşteaptă să economisească aproximativ 290 de milioane de euro (315,4 milioane de dolari) pe an până la sfârşitul anului 2029 prin planul de eficientizare, care va costa aproximativ 580 de milioane de euro.
Schaeffler România, subsidiară locală a grupului german Schaeffler cu afaceri globale de 16,3 miliarde euro şi peste 83.000 de angajaţi în 2023, are în plan implementarea mai multor soluţii de reducere a costurilor în perioada imediat următoare, pe măsură ce industria auto nu revine nici la patru ani de la pandemie la volumele de dinainte.
„În contextul provocărilor globale de pe piaţă care afectează diverse sectoare, Schaeffler România a fost nevoită să implementeze măsuri temporare, inclusiv şomaj tehnic. Deşi aceste decizii sunt dificile, ele au ca scop asigurarea capacităţii competitive pe termen lung a operaţiunilor noastre şi protejarea unui număr cât mai mare de locuri de muncă în această perioadă. Colaborarea strânsă cu angajaţii şi părţile interesate pentru a gestiona cele mai bune rezultate posibile este esenţială pentru noi, în special în aceste momente”, au declarat reprezentanți ai Schaeffler România.