Undă verde de la Mediu, pentru 51 de kilometri de drum expres, între municipiile Bacău și Piatra Neamț
Rețeaua de autostrăzi din estul României va fi completată de un nou drumn expres, cu o lungime de 51 de kilometri, care va face legătura între municipiile Bacău și Piatra Neamț. Proiectul, care face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) și va fi dezvoltat de Compania Națională a Infrastructurii Rutiere S.A, a primit, azi, Acord de Mediu, din partea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, prin intermediul Agenției Naționale pentru Protecția Mediului (ANPM).
„Proiectul se încadrează în prevederile Legii nr. 292/2018 privind evaluarea impactului anumitor proiecte publice și private asupra mediului și a avut nevoie de Acordul ANPM, pentru că se desfășoară pe teritoriile a 15 unități administrativ-teritoriale aflate în două județe: Bacău și Neamț.
Punctul de început al drumului expres se află la km 8 + 400 al autostrăzii Bacău – Pașcani și este proiectat pentru o viteză de 120 km/ oră, pe două benzi de circulație pe fiecare sens de mers. Pe lângă partea carosabilă propriu-zisă a drumului expres, proiectul include noduri rutiere, poduri, pasaje și viaducte, implicând lucrări de consolidare, hidrotehnice, pentru scurgerea apelor și lucrări de mediu, precum și amenajări de parcări, spații de servicii sau centru de întreținere și coordonare”, a detaliat Laurențiu Alexandru Păștinaru, președintele ANPM, care a semnat Acordul de Mediu în prezența Ministrului Mediului, Mircea Fechet și a Vicepreședintelui ANPM, Eugen Ioan Cozma.
Traseul drumului expres tranzitează localitățile Săucești, Berești-Bistrița, Itești, Racova și Blăgești, din județul Bacău, precum și unitățile administrativ-teritoriale Cândești, Costișa, Rediu, Borlești, Podoleni, Zănești, Roznov, Săvinești, Dumbrava Roșie și Piatra Neamț, din județul Neamț.
„Mă bucur că putem anunța un nou proiect de amploare, care va dezvolta infrastructura rutieră din zona Moldovei, unde este atât de mare nevoie de drumuri, atât pentru transportatori, cât și pentru localnici sau pentru cei care doar tranzitează zona, către destinații turistice.
Acordul de mediu semnat, azi, la sediul ANPM este nu doar o garanție a faptului că proiectul va intra în faza de construcție, cât de curând, ci și o asigurare că ariile naturale de interes comunitar, prin vecinătatea cărora va fi desfășurat acest proiect și care găzduiesc numeroase specii de faună, care se deplasează și tranzitează zona de influență a proiectului nu vor avea de suferit din cauza lucrărilor”, a afirmat Mircea Fechet, Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor.
Chiar dacă nu intersectează situri Natura 2000, noul drum expres va trece prin vecinătatea următoarelor arii de interes comunitar:
– Piatra Șoimului – Scorțeni – Gârleni;
– Lacurile de acumulare Buhuși – Bacău – Berești;
– Munții Goșman;
– Dealurile Podoleni;
– Lunca Siretului Mijlociu;
– Siretul Mijlociu;
– Lacurile Vaduri și Pângărați;
– Pădurea și Lacul Mărgineni.