Unde se construiește cel mai complex nod rutier din România. Leagă trei drumuri importante
România se pregătește pentru o realizare semnificativă în domeniul infrastructurii rutiere. În apropierea localității Boița, lângă Sibiu, va fi construit cel mai complex nod rutier din țară, un proiect ambițios care va conecta două autostrăzi importante: Autostrada Sibiu-Pitești (A1) și Autostrada Sibiu-Brașov (A13). De asemenea, nodul va asigura legătura cu drumul național DN7/E81, consolidând astfel rețeaua de transport din regiune.
Cel mai complex nod rutier din România, o conexiune strategică pentru transportul rutier
Proiectul, gestionat de Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov sub coordonarea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), va facilita interconectarea la viteze mari între cele două autostrăzi și DN7.
Această intersecție complexă va include multiple elemente de infrastructură, precum poduri, pasaje și viaducte dispuse pe trei niveluri, oferind o fluidizare eficientă a traficului în toate direcțiile.
Potrivit CNAIR, acest nod rutier va fi unul de referință, nu doar prin dimensiunea și complexitatea sa, ci și prin tehnologia avansată utilizată pentru realizarea sa.
Proiectarea nodului este programată să fie finalizată până în 2024, urmând ca lucrările de construcție să înceapă imediat după aceea. Durata estimată pentru construcție este de aproximativ trei ani, ceea ce plasează finalizarea proiectului în 2028.
„Cel mai complex nod rutier din România se va construi lângă Sibiu, la Boița. Intersecția va asigura interconectarea la viteze mari dintre autostrăzile A1 și A13, respectiv DN7. Nodul rutier conține numeroase poduri, pasaje și chiar viaducte, pe trei niveluri, pentru a putea asigura legături pe toate direcțiile”, arată postarea făcută de CNAIR.
Detalii tehnice și inovații în construcție
Nodul rutier de la Boița face parte din Tronsonul 1 al Autostrăzii A13 Sibiu-Făgăraș, care are o lungime de 14,2 kilometri. Segmentul include șase viaducte și 17 poduri, toate fiind integrate armonios în designul general al nodului. Constructorul turc Makyol, responsabil de proiect, utilizează tehnologia BIM (Building Information Modeling), un sistem avansat care permite simularea tridimensională a structurii înainte de execuție. Această metodă asigură o planificare precisă și reduce riscurile asociate construcției.
Tehnologia BIM oferă o imagine detaliată a proiectului, permițând identificarea timpurie a eventualelor probleme și optimizarea procesului de construire. Această abordare modernă reflectă angajamentul autorităților și al constructorilor de a livra un proiect de calitate, conform standardelor internaționale.
Finalizarea acestuia va coincide cu deschiderea Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, o arteră vitală care va facilita transportul rapid între sudul și centrul țării, conectând orașe precum Sibiu, Făgăraș și Brașov.
De asemenea, nodul rutier va sprijini și dezvoltarea celei de-a doua mari autostrăzi a Moldovei, ce măsoară 300 de kilometri și traversează regiuni cheie, contribuind la îmbunătățirea conexiunilor între județele din nord-est și restul țării.