Ungaria își face port pe Dunăre și la Orșova EXCLUSIV
PUTEREA a semnalat faptul că actualii guvernanți se ceartă pe totul și pe nimic, în timp ce Ungaria își extinde expansiunea în zone cheie ale României.
Sulina, o primă descălecare pe apă a Ungariei în România
La începtul luni septembrie 2022, PUTEREA a semnalat faptul că o firmă din Ungaria garantată de guvernul de la Budapesta al lui Viktor Orban va construi de la zero un port, atenție, la… Sulina. Ulterior, tot PUTEREA a precizat cine este artizanul acestei afaceri și cât de conectat este la bussines-urile din România, adică este vorba de omul de afaceri grec Spyros Kalodikis.
După dezvăluirea PUTEREA au fost o mulțime de comentarii dar și de controverse, mai ales că anumite instituții de forță ale statului au fost prinse în offiside. Dar, demersurile Ungariei de a își extinde afacerile pe teritoriul României s-au intensificat și mai mult după descinderea de la Sulina și deja au pus pe tapet o nouă afacere pentru un alt port la Dunăre din România.
Portul Orșova, noua țintă a Ungariei de pe Dunăre
Potrivit informațiilor noastre, același artizan al afacerii de la Sulina, adică omul de afaceri grec Spyros Kalodikis, a demarat demersurile pentru înființarea de către o firmă din Ungaria agreată și garantată de guvernul Orban și serviciile secrete maghiare a unui nou port la Dunăre și anume la Orșova.
Numai că aici discuția a vizat zona controlată de Ministerul Transporturilor, adică Portul Orșova, a cărei suprafață este concesionată spre administrare la CN APDF SA Giurgiu. Practic, Ungaria vrea să controleze și să dezvolte transportul fluvial pe Dunăre prin portul de la Sulina și Orșova.
Deocamdată instituțiile de forță ale statului român fac joc de glezne ori se fac că nu văd agresivitatea expansiunii afacerilor derulate de firmele maghiare pe teritoriul Românie. De ce oare?