Ungaria va avea port maritim la Marea Adriatică (MTI)

Publicat: 22 feb. 2025, 14:43, de Evelin Ceciu, în Internațional , ? cititori
Ungaria va avea port maritim la Marea Adriatică (MTI)
Ungaria nu este prima „pețitoare” în portul din Trieste (foto). Înainte de ea au fost China și Ucraina / Foto: decode39.com

Ungaria a început construirea propriului port maritim în orașul italian Trieste, la Marea Adriatică.

„Guvernul ungar a avut o strategie economică atunci când a decis realizarea acestei investiţii, în 2018.” Declarația este a secretarului de stat în Ministerul ungar al Afacerilor Externe și Comerțului (KKM), într-un comunicat remis joi MTI.

Construirea portului va începe cu construcția unei secțiuni uriașe de dig și a unui terasament de 50.000 de metri cubi. Acestea vor fi pe teritoriul nordului Italiei, deținut de statul ungar.

Portul este planificat să funcționeze la capacitate maximă în 2028. Va deservi exporturile de mărfuri ungare, a explicat oficialul citat, Levente Magyar. Acesta a adăugat că în prima etapă va fi construită o porțiune de dig de 250 de metri.

Digul va acoperi o suprafață de aproximativ 50 de mii de metri cubi în mare. Apoi, digul va fi extins cu aproximativ 400 de metri. Astfel, Ungaria va avea un total de 650 de metri de coastă la Marea Adriatică.

În plus, sunt disponibile pentru dezvoltare 30 de hectare de teren. Aici va fi construit un mare centru logistic. Tot aici, vor fi amenajate dotările necesare operațiunilor maritime.

Levente Magyar a relatat şi despre faptul că a purtat negocieri cu reprezentanți ai Guvernului italian. Ministrul adjunct al infrastructurii și transporturilor, Edoardo Rixi, a fost partener pe tot parcursul procesului de înființare a portului. Oficialul italian ajută exportatorii unguri și companiile ungare să poată concura mai eficient pe piața mondială, în câțiva ani.

Levente Magyar a subliniat că Ungaria exportă bunuri fizice de 60 de mii de miliarde de forinți anual. Majoritatea acestor mărfuri părăsește Europa pe mare.

Ungaria a fost la cheremul altora

„Dacă țara nu are propria ieşire maritimă sau propria capacitate de port maritim, va fi întotdeauna aservită altora. Dorim să schimbăm această situație, deoarece Ungaria, care este al 34-lea exportator din lume, trebuie să aibă canale care să îi permită să se integreze cât mai eficient în lanțurile globale de aprovizionare, să creeze locuri de muncă, să eficientizeze exporturile ungare și să ajute companiile ungare să funcționeze”, a spus Levente Magyar. El a făcut o mențiune, cu această ocazie: „Ungaria a fost forțată să iasă din mări după ce a pierdut Primul Război Mondial. Trupele iugoslave au intrat în Rijeka la sfârșitul anului 1918. De atunci, Ungaria nu a mai avut acces la mare. Acum se schimbă această situaţie”, a spus în încheiere secretarul ungar de stat, preluat de Rador Radio România.