Urmările avariei de la SE Craiova: populația – fără apă caldă și căldură, Ford Otosan – fără producție!
Avaria de la Societatea Electrocentrale (SE) Craiova, compania care produce agentul termic primar necesar încălzirii municipiului, dar și aburul necesar funcționării uzinei Ford Otosan, a avut urmări serioase. Nu doar craiovenii racordați la sistemul centralizat de încălzire au avut de suferit (stau fără apă caldă și căldură de marți noapte), ci și gigantul auto Ford Otosan, cel mai mare angajator privat din Oltenia. Uzina a funcționat miercuri parțial, iar joi și-a întrerupt producția.
Urmările avariei de la SE Craiova ar trebui să dea de gândit, iar societatea care produce energie termică ar trebui să aibă o soluție de rezervă. Ar fi avut-o, dacă nu era în reparații și celălalt bloc energetic. Societatea Electrocentrale Craiova funcționează cu două grupuri pe cărbune, în cogenerare, și are o capacitate instalată de 300 MW. Pe lângă energia electrică, SE produce și energia termică pentru orașul Craiova și Uzina Ford Otosan. Numai Craiova şi Ford consumă circa 200 de gigacalorii pe oră, iar în condițiile actuale atât municipiul, cât și uzina au de suferit.
Blocul energetic nr. 2 a suferit o avarie în noaptea de marți spre miercuri (ora 01.00), a doua în ultimele două săptămâni. Cum blocul energetic nr. 1 era deja în reparații, Craiova a rămas în frig, iar lipsa aburului a afectat, în final, și uzina Ford Otosan. SE Craiova spera ca până diseară se remedieze avaria.
„Societatea Electrocentrale Craiova S.A. anunţă că, începând cu data de 13.11.2024, ora 01:00, urmare a unei avarii produse la cazanul aferent blocului energetic numărul 2, furnizarea agentului termic se realizează la parametri reduși de funcționare până la remedierea problemelor ce au generat avaria. Au fost începute în regim de urgență lucrările de reparație necesare. Menționăm că echipele de intervenție lucrează în regim permanent pentru soluționarea problemelor apărute, astfel încât imediat ce intervenția se finalizează, se va relua furnizarea agentului termic la parametri normali de funcționare. Estimăm revenirea la parametri normali de funcționare în cursul serii de joi, 14.11.2024“, era anuntul Societății Electrocentrale Craiova S.A.
Urmările avariei de la SE Craiova. Câte autovehicule a „pierdut“ Ford Otosan din cauza opririi producției
În lipsa agentului termic necesar încălzirii, Ford Otosan a lucrat miercuri în regim de avarie, însă de joi a oprit producția. „În contextul avariei produse la furnizorul de agent termic, activitatea de productie vehicule și motoare de la fabrica Ford Otosan din Craiova va fi oprită în cursul zilei de astăzi, 14 noiembrie, iar ieri, 13 noiembrie, s-a lucrat parțial. Echipa Ford Otosan România este în contact constant cu echipa Sucursalei Electrocentrale Craiova și sperăm ca situația să se remedieze cât de curând“, au transmis reprezentanții Ford Otosan.
Compania auto a produs 179.535 de automobile în primele 9 luni, la Craiova, conform statisticii ACAROM. Adică o medie de 900 de mașini pe zi. Practic, Ford Otosan va trebui să se dea peste cap pentru a recupera cele două zile în care nu poate funcționa din cauza problemelor de la SE Craiova. Reprezentanții Societății Electrocentrale au transmis că fac tot posibilul pentru ca astăzi să reia furnizarea agentului termic primar.
Citește și: Craiova a rămas, din nou, în frig! Noroc că se aprind luminițele de Crăciun și se încălzește atmosfera