Drumul Național 1 va reprezenta în următoarea lună un adevărat test de rezistență pentru șoferii care se vor aventura pe el pentru că vor fi ridicate restricțiile de tonaj în contextul închiderii Văii Oltului. Astfel, porțiunea dintre Comarnic și Brașov, care este foarte aglomerată, va deveni un adevărat calvar.
CNAIR informează utilizatorii rețelei rutiere că, în conformitate cu art. 15 din Ordinul comun al ministrului Transporturilor şi Afacerilor Interne nr. 647/127/2016, cu modificările și completările ulterioare s-a luat decizia ridicării temporare, în perioada 8 iulie – 9 august 2024, a restricției de circulație pentru vehiculele rutiere cu masa totală maximă autorizată mai mare sau egală cu 7,5 tone, altele decât cele destinate exclusiv transportului de persoane, pe sectorul de drum DN1, Ploieşti (intersecţie DN1 cu DJ236) – Braşov (intersecţie DN1 cu DN1A) în zilele de marți – joi, in intervalul orar 6:00 – 22:00.
Această măsură se aplică pe durata executării unor lucrări de defrișare, rănguire, dislocare de stânci periculoase, pentru realizarea lucrărilor aferente secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu – Pitești, pe tronsonul DN 7, între Boița (ieșire de pe autostradă) și Brezoi, pentru care, din considerente de siguranță a participanților la trafic, s-a impus instituirea unei restricții totale de circulație, pe timpul zilei, timp de o lună, începând cu data de 08.07.2024.
Se închide Valea Oltului
Circulația rutieră pe DN 7, Valea Oltului, va fi închisă timp de o lună începând de luni dimineață. Mașinile nu vor putea circula între orele 06:00 și 20:00, cu excepția instituțiilor de intervenție însoțite de echipaje ale constructorului. Riveranii vor avea acces la două intervale speciale pentru a se deplasa de la și către serviciu. Rutele ocolitoare au fost stabilite de CNAIR, fără nicio restricție, iar CFR a crescut numărul de garnituri disponibile.
Compania propune variante ocolitoare pentru toate tipurile de vehicule.
Variante propuse pentru autovehiculele cu MTMA > 7,5 tone aflate în tranzit:
Pentru relaţia Bucureşti – Veştem (Sibiu) şi retur:
Bucureşti → A3 → Ploieşti → DN1A → Braşov → DN 1 → Veştem – intersecţie cu DN 7
Pentru relaţia Piteşti – Braşov şi retur:
Piteşti → DN73 – A3 → Râşnov → Braşov
Pentru relaţia Bucureşti – A1 Simeria (precum şi zonele de vest, centru şi nord ale ţării) şi retur:
Bucureşti → A1 → Piteşti → DN7 → Râmnicu Vâlcea → DN67 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
Totodată pentru această relaţie sunt propuse şi următoarele variante alternative:
Bucureşti → A1 → Piteşti → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Filiaşi → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
Bucureşti → A1 → Piteşti → DN65 – DEx12 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
Bucureşti → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Filiaşi → DN66 → Târgu Jiu → DN66 → Simeria → Nod Rutier Simeria A1
Bucureşti → DN6 → Alexandria → DN6 → Craiova → DN6 → Dr. Tr. Severin → DN6 → Lugoj → A6 → Nod Rutier Lugoj A1
Circulaţia vehiculelor rutiere între Râmnicu Vâlcea şi punctul de lucru de la km 242 + 600, precum şi între Sibiu/Boiţa şi punctul de lucru de la km. 250 + 000 se va desfăşura pe DN7 conform reglementărilor legale în vigoare.
Pentru autovehiculele cu MTMA < 7,5 tone pot fi utilizate ca variante de ocolire drumurile naţionale şi judeţene din proximitatea sectorului închis circulaţiei pe DN7.
”În intervalele orare 7:30 – 8:00 şi 16:30 –17:00 executantul lucrărilor va ridica temporar măsura de închidere a traficului, pentru a permite tranzitarea sectorului de drum de către riveranii care lucrează în localităţile din proximitatea acestuia. Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor”, au mai precizat reprezentanţii CNAIR.
Ei au adăugat că pe perioada instituirii închiderii circulaţiei pe acest sector de drum, va fi permisă circulaţia autovehiculelor cu regim de circulaţie prioritară precizate la art.32 alin 2 lit. a) şi b) din OUG 195/2002, precum şi a autovehiculelor speciale de transport pacienţi.
Trecerea autovehiculelor se va realiza sub supravegherea constructorului, astfel încât să fie eliminat riscul apariţiei oricărui eveniment care să pună în pericol integritatea participanţilor la trafic sau a personalului implicat în desfăşurarea lucrărilor.
Concomitent, au fost demarate acţiuni pentru permiterea accesului pe DN10, Buzău – Braşov, al autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată de până la 30 t.