Vacanță de schi cu program personalizat. Când se vor bucura elevii de odihnă în februarie 2026, în funcție de județ
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/01/Cand-are-loc-vacanta-de-schi-pentru-elevi.-Perioada-depinde-de-fiecare-judet.png)
Ministerul Educației a publicat recent calendarul oficial pentru așteptata vacanță de schi din februarie 2026, o pauză școlară flexibilă, dedicată sporturilor de iarnă. Noutatea acestei vacanțe constă în faptul că fiecare inspectorat școlar județean a avut libertatea să decidă, la nivel local, perioada exactă în care se va derula această săptămână liberă, în funcție de specificul regional și de alte considerente organizatorice.
Vacanță de schi 2026
Această abordare permite un calendar descentralizat, cu efecte directe asupra organizării familiilor, stațiunilor montane și turismului de iarnă din România. Astfel, vacanța de februarie nu va fi sincronizată la nivel național, ci va varia de la județ la județ.
Trei perioade posibile, 41 de variante: Cum se împarte țara pentru vacanța de iarnă
Potrivit informațiilor transmise de Ministerul Educației, doar trei județe au ales să acorde vacanța în prima variantă disponibilă, adică între 9 și 15 februarie 2026.
Alte 22 de județe au optat pentru intervalul 16 – 22 februarie, ceea ce ar putea indica o tendință de mijloc, mai echilibrată din perspectiva organizării școlare și turistice.
Restul județelor, adică cele 16 rămase, au decis ca elevii să beneficieze de vacanță în perioada 23 februarie – 1 martie 2026, întinzând astfel sezonul de schi până la finalul lunii.
Această distribuție a fost posibilă datorită deciziei ca vacanța din februarie să fie una mobilă, așa cum a fost introdusă în structura anului școlar din România începând cu 2022, o modificare care a adus mai multă flexibilitate, dar și responsabilitate pentru autoritățile locale.
Structura anului școlar 2025-2026: un nou format, cu 5 module și pauze gândite strategic
Anul școlar 2025-2026 va debuta pe 8 septembrie 2025 și se va încheia pe 19 iunie 2026. Conform noii structuri, cursurile vor fi împărțite în cinci module de învățare, fiecare separat prin vacanțe stabilite la nivel național sau local, în funcție de nevoile școlilor.
Calendarul celor cinci module:
Modulul 1: 8 septembrie – 24 octombrie 2025
Modulul 2: 3 noiembrie – 19 decembrie 2025
Modulul 3: 8 ianuarie – între 6 și 20 februarie 2026 (în funcție de vacanța mobilă)
Modulul 4: începe între 16 februarie și 2 martie 2026
Modulul 5: 15 aprilie – 19 iunie 2026
Toate vacanțele anului școlar 2025-2026: mai multe pauze scurte, dar bine plasate
Pe lângă vacanța mobilă din februarie, elevii vor mai beneficia și de următoarele perioade libere:
25 octombrie – 2 noiembrie 2025 (vacanță de toamnă)
20 decembrie 2025 – 7 ianuarie 2026 (vacanța de iarnă)
4 – 14 aprilie 2026 (vacanța de primăvară)
20 iunie – 6 septembrie 2026 (vacanța de vară)
Această formulă de organizare permite o distribuire mai echilibrată a perioadelor de învățare și relaxare, ceea ce ar trebui să contribuie la reducerea epuizării elevilor și cadrelor didactice.
Elevii de clasa a VIII-a și a XII-a încheie cursurile mai devreme
Pentru elevii care se pregătesc de examenele naționale, calendarul școlar are un alt ritm.
Clasele a XII-a și a XIII-a (inclusiv seral și frecvență redusă) vor încheia cursurile pe 5 iunie 2026.
Clasa a VIII-a va merge la școală până pe 12 iunie 2026.
Liceele tehnologice și școlile profesionale vor continua cursurile până la 26 iunie 2026, în timp ce învățământul postliceal va funcționa după un plan propriu, stabilit la nivelul fiecărei instituții.
Programele „Școala altfel” și „Săptămâna verde” rămân active
Ministerul Educației menține și pentru anul școlar 2025-2026 cele două programe educaționale non-formale: „Școala altfel” și „Săptămâna verde”. Acestea vor fi organizate între 8 septembrie 2025 și 3 aprilie 2026, fiecare unitate de învățământ urmând să decidă până la 1 aprilie 2025 perioada exactă a acestor activități.
Activitățile vor dura câte 5 zile lucrătoare consecutive și vor fi programate în module diferite, pentru a nu aglomera programul elevilor. În cazul liceelor tehnologice și al școlilor profesionale, accentul va cădea pe activități practice, în loc de excursii sau ateliere creative.