Valea Prahovei: Noi șantiere pentru descongestionarea traficului – Ministerul Transporturilor pregătește soluții moderne
Pe măsură ce aglomerația din zona montană de pe Valea Prahovei devine din ce în ce mai acută, Ministerul Transporturilor anunță deschiderea unor noi șantiere și proiecte care să contribuie semnificativ la fluidizarea traficului pe DN1, artera principală care leagă Bucureștiul de stațiunile de munte și de orașele din centrul țării. Recent, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a confirmat că, în următoarele luni, se vor deschide șantiere pentru noi drumuri ocolitoare și pasaje rutiere și pietonale.
Proiecte în desfășurare și planificări de viitor
Printre inițiativele majore se numără centura ocolitoare Comarnic, aflată deja în lucru, iar alături de aceasta, Ministerul Transporturilor a anunțat noi intervenții în zonă. Este vorba de o șosea ocolitoare între Bușteni și Azuga, menită să reducă blocajele frecvente de pe DN1. Termenul estimativ pentru începerea acestor lucrări este martie 2025, iar proiectul se va desfășura în parteneriat cu Consiliul Județean Prahova.
Pe lângă acest proiect de centură, alte nouă pasaje rutiere urmează să fie construite pentru a fluidiza traficul în stațiunile montane. Aceste pasaje, localizate la Sinaia Sud, Sinaia Nord, Azuga și Predeal, vor avea ca scop îmbunătățirea circulației prin zonele de interes turistic și vor elimina o parte din intersectările de pe DN1. Ministerul a obținut deja autorizațiile de construcție, iar licitațiile pentru execuția lucrărilor sunt programate pentru luna decembrie 2024.
Pasaje pietonale moderne – investiții în siguranță și confort
Ministerul Transporturilor a anunțat și o serie de pasaje pietonale echipate modern, cu lifturi și scări rulante, pentru a facilita deplasarea turiștilor și a locuitorilor din zonele intens circulate. Vor fi realizate cinci pasaje pietonale pe DN1, în localitățile Comarnic, Bușteni și Predeal, în puncte esențiale cum sunt zona pieței și Primăria din Comarnic, strada Telecabinei și strada Urlătoarei din Bușteni, și strada Panduri din Predeal.
„Toate cele cinci pasaje pietonale au obținut deja autorizațiile necesare și se află în faza de pregătire a documentației pentru licitațiile de execuție”, a explicat secretarul de stat Scrioșteanu. Aceste proiecte reprezintă un pas înainte nu doar în fluidizarea traficului rutier, ci și în creșterea siguranței pietonale.
Descentralizarea proiectelor – o nouă abordare
Un aspect semnificativ al acestor inițiative este descentralizarea proiectelor de infrastructură mică și mijlocie către autoritățile locale, o măsură luată pentru a îmbunătăți capacitatea administrativă a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Acest nou model va permite primăriilor și consiliilor județene să gestioneze proiectele mai mici, contribuind astfel la accelerarea lucrărilor și la o coordonare mai eficientă.
„Ne dorim ca această descentralizare să ofere autorităților locale un control mai mare asupra proiectelor din regiunea lor, cu efecte pozitive directe asupra calității și duratei lucrărilor”, a declarat oficialul din Transporturi. Astfel, CNAIR pregătește alte 10 proiecte pentru zona Valea Prahovei, gândite să sprijine eficientizarea și extinderea infrastructurii DN1.
Obiective și impact
Pe termen lung, proiectele anunțate de Ministerul Transporturilor vizează nu doar descongestionarea traficului, ci și crearea unui cadru sigur și prietenos pentru turiștii și localnicii de pe Valea Prahovei. Toate aceste investiții vin într-un context în care numărul de turiști în stațiunile montane este în creștere, iar traficul rutier din zonă este afectat constant de aglomerație.