Valeriu Gheorghiță: Campania de vaccinare trebuie să accelereze în etapa a doua
Campania de vaccinare a început mai repede, dar mai lent decât se anticipa. De aceea se dorește accelerarea numărului de vaccinări zilnice, după cum a arătat coordonatorul campanie de vaccinare Valeriu Gheorghiță.
Astfel, după cum s-a stabilit, din 15 ianuarie se va intra în a doua etapă de vaccinare. Săptămâna viitoare vor fi publicate și bolile cronice care vor da întâietate pentru vaccinare.
„Ne dorim o accelerare a etapelor de vaccinare având în vedere faptul că am început mai devreme decât preconizam. În decembrie estimam începerea campaniei de vaccinare după jumătatea lunii ianuarie. Am început la sfârşit de decembrie, motiv pentru care vom începe mai repede şi etapa a doua şi, aşa cum am anunţat deja, după 15 ianuarie, vom începe vaccinarea persoanelor din etapa a doua, începând cu beneficiarii care se află internaţi în centrele medico-sociale, rezidenţiale, continuând cu persoanele care sunt cu insuficienţă renală cronică în stadiul de hemodializă. Dezvoltăm un sistem prin care persoanele, după ce pleacă din staţiia de hemodializă, să fie transportate cu aceleaşi mijloace de transport către centrele de vaccinare. Vor fi vaccinate şi ulterior se va urma traseul obişnuit”, a declarat Valeriu Gheorghiţă duminică seară, la Antena 3.
Modulul de programare va fi gata până la 15 ianuarie și va fi destinat persoanelor cu vârsta peste 65 de ani și celor cu boli cronice.
Valeriu Gheorghiță a arătat că și cei care erau destinați vaccinării în prima etapă, dar nu au ajuns la centre, se vor putea programa prin dispeceratele județene.
„Au fost câteva momente în perioada iniţială în care platforma de programare a fost desincronizată cu activitatea centrelor de vaccinare, din cauza faptului că o mare parte dintre centre nu au intrat în activitate decât după data de 4 ianuarie. De la acel moment lucrurile s-au corectat, în momentul de faţă sistemul de programare merge bine iar, ca soluţie de backup pentru persoanele care nu au reuşit să-şi facă programare sunt operaţionalizate serviciile de call-center din fiecare judeţ, în care personalul este instruit încât să poată rezolva orice problemă care rezidă din programare, atât pentru persoanele juridice cât şi pentru persoanele fizice din prima etapă a strategiei de vaccinare”, a adăugat Gheorghiță.