Vânzările Dacia, recul de 12% în ianuarie
Vânzările de autoturisme Dacia în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut în ianuarie cu 12%, dar cota de piaţă a producătorului de automobile a urcat la 3,4%, față de 2,9% în perioada similară din 2020, conform statisticilor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), dar a scăzut de la 3,7% în 2019.
28.781 autoturisme Dacia au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 32.691 în ianuarie 2020. Grupul francez Renault şi Stellantis (producătorul auto printre ale cărui branduri se află Peugeot, Citroen, Opel, Fiat, Jeep, Chrysler şi Alfa Romeo) au raportat în ianuarie scăderi ale vânzărilor de 22,9% şi, respectiv, 27,4%, în timp ce grupurile germane Volkswagen şi Daimler au înregistrat un declin de 28,1% şi, respectiv 17,9%.
Cota de piață a Dacia a scăzut față de 2019
Livrările Ford au scăzut luna trecută cu 26,2%. Vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un declin de 30,2% în Europa anul trecut, iar cota de piaţă a producătorului de automobile a scăzut la 3,4%, de la 3,7% în 2019. Restricţiile impuse în timpul pandemiei de coronavirus (COVID-19), inclusiv închiderea showroom-urilor, au avut un impact fără precedent asupra vânzărilor de maşini în Europa, informează ACEA.
Marca Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană, iar producătorul pregătește lansarea primului model electric, Dacia Spring, a unui crossover, care va semăna cu Sandero Stepway și a unui SUV denumit Bigster.