Vânzările de mașini au scăzut cu 20% în februarie. Piața auto pare a nu-și reveni după șocul provocat de pandemie
Vânzările europene de mașini noi au scăzut cu 20% în februarie, piața auto fiind în continuare afectată de blocajele provocate de pandemia de coronavirus și a incertitudinii aferente în Europa. Înmatriculările totale de pe piețele UE, AELS și Marea Britanie au fost de 850.170, arată datele asociației producătorilor auto, ACEA.
Rezultatul a fost cel mai slab februarie pentru piața auto din ultimii opt ani. Volvo și Smart au fost singurele mărci cu câștiguri de volum, vânzările Volvo crescând cu 1,4%, iar cele ale Smart au crescut cu 64%. Vânzările grupului Volkswagen au scăzut cu 19%, cu Seat cu 24%, marca VW cu 22%, Audi cu 16%, Skoda cu 14% și Porsche cu 7,2%.
Stellantis, care deține mărcile PSA Group și Fiat Chrysler, a scăzut cu 22%. Mărcile Fiat și Opel și-au văzut vânzările scăzând cu 28%. Volumul Citroen a scăzut cu 23%, iar Peugeot a scăzut cu 12%. Înmatriculările mașinilor DS au scăzut cu 47%, iar Alfa Romeo a scăzut cu 44%. Declinul Jeep a fost modest de 5,3%.
Grupul Renault a raportat o scădere de 29 la sută, cu marca Renault în scădere cu 35 la sută și Dacia în scădere cu 14 la sută. Înmatriculările Nissan au scăzut cu 35%, iar vânzările Ford au scăzut cu 23%. Volumul Hyundai a scăzut, de asemenea, cu 23%, în timp ce marca sora Kia a văzut înregistrările sale scăzând cu 15%. De asemenea, vânzările mărcii Toyota au scăzut cu 11%.
Înmatriculările Mercedes-Benz au scăzut cu 23%, volumul mărcii BMW a scăzut cu 14%, iar Lexus a scăzut cu 31%. În primele două luni ale anului, vânzările auto europene au scăzut cu 23%, până la 1,69 milioane.