Vânzările globale de vehicule electrice şi PHEV au crescut cu 21% în iulie (raport Rho Motion)
Vânzările globale de vehicule complet electrice şi hibride plug-in (PHEV) au crescut cu 21% în iulie comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, datorită avansului semnificativ din China şi în ciuda cererii slabe din Europa, potrivit unui raport dat publicităţii de firma de cercetare de piaţă Rho Motion.
Creştere surprinzătoare a vânzărilor globale, generată de piaţa chineză
Vânzările globale de vehicule complet electrice (BEV) şi hibride plug-in (PHEV) au urcat la 1,35 milioane de unităţi în iulie, din care 0,88 milioane au fost vândute în China, unde s-a înregistrat un avans anual de 31%.
Mai mult, în primele şapte luni din acest an vânzările de vehicule PHEV în China au crescut cu 70% faţă de perioada similară din 2023.
BYD, cel mai mare producător de vehicule electrice din China şi din lume, a raportat creşteri cu 13% şi respectiv 44% ale vânzărilor sale globale de maşini BEV şi PHEV.
În Europa, vânzările lunare au scăzut cu 7,8% în iulie
În Europa, vânzările lunare au scăzut cu 7,8% în iulie, în timp ce nivelul din primele şapte luni a fost în linie cu cel din 2023.
În Germania, cea mai mare piaţă EV din UE, vânzările au scăzut cu 12% în perioada ianuarie-iulie 2024.
Luna trecută, Comisia Europeană a impus taxe vamale provizorii la importurile de vehicule electrice chineze, apreciind că lanţul de producţie EV din China beneficiază de subvenţii incorecte.
Tarifele vamale suplimentare care se vor aplica celor trei producători chinezi din eşantion sunt de 17,4% pentru automobilele BYD, de 19,9% pentru automobilele Geely şi de 37,6% pentru automobilele SAIC.
În UE, MG Motor, deţinut de SAIC Motor Corp, ar urma să fie cel mai afectat.
Impactul asupra Tesla va fi mai redus, datorită fabricii de la Berlin, în timp ce BYD, care are o prezenţă redusă în Europa, va fi mai puţin afectat, a declarat, pentru Reuters, Charles Lester, de la Rho Motion.
În Statele Unite şi Canada, vânzările EV au urcat cu 7,1% luna trecută.
Rho Motion se aşteaptă în acest an la o creştere a vânzărilor globale de vehicule electrice între 25% şi 30%, iar Charles Lester apreciază că avansul se va apropia mai degrabă de limita inferioară a prognozei.