Verdict final! IBB HIB România va construi Varianta Ocolitoare Giurgiu
:format(webp):quality(80)/https://www.puterea.ro/wp-content/uploads/2025/03/Centura-Giurgiu-CNAIR.webp)
S-a stabilit constructorul care va realiza Varianta Ocolitoare a municipiului Giurgiu, un proiect demarat de Consiliul Județean (CJ) Giurgiu, cu o valoare estimată de 380 milioane lei. Din cele trei oferte primite, CJ Giurgiu a ales-o pe cea a Asocierii IBB HIB România – Coni – Euro Construct – General Trust Argeș, însă a apărut o contestație. CNSC a dat acum verdictul.
IBB HIB România va construi Varianta Ocolitoare Giurgiu. CNSC a respins contestația depusă, iar Consiliul Județean Giurgiu l-a informat pe antreprenorul ales inițial că oferta sa a fost declarată admisibilă. IBB a primit punctajul maxim conform criteriilor de atribuire a contractului, valoarea de execuție fiind de 350,8 milioane lei fără TVA. Licitația a fost demarată cu clauză suspensivă, data semnării contractului urmând să fie anunțată ulterior.
Centura Giurgiu Vest este un proiect pe care CJ Giurgiu l-a preluat de la Ministerul Transporturilor/CNAIR, termenul de execuție fiind de 36 de luni. Față de profilul de Drum Expres al șoselei de legătură între DN 5 și Podul Prieteniei, drumul din zona de vest a municipiului Giurgiu va avea o platformă de 22 metri, parte carosabil 2 X 7 metri, acostamente de 0.75 metri și viteză de proiectare de 100 km/h.
De asemenea, Centura Giurgiu Vest va avea două pasaje peste calea ferată: primul peste linia de tren București – Giurgiu, iar al doilea peste Magistrala 902 (102) București – Videle. Pasajul peste linia București – Giurgiu va avea o lungime de 415 metri, iar cel peste linia Videle – Giurgiu – 496 metri.
Citește și: CNAIR anunță semnarea contractului pentru Lotul Meseș. E cea mai scumpă autostradă din istoria României