Vin ofertele pentru un nou drum expres. Pe unde va trece

Publicat: 09 ian. 2025, 08:43, de Alexandru Bogdan Grigoriev, în Transporturi , ? cititori
Vin ofertele pentru un nou drum expres. Pe unde va trece
Foto: Facebook

Regiunea Moldovei are parte, în ultimii ani, de investiții fără precedent. Autostrada Moldovei, dar și drumurile expres care se construiesc vor dezvolta puternic această regiune a României. Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, anunță că s-au depus ofertele pentru o nouă investiție în regiune.

Execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, un proiect de o importanță vitală pentru că va asigura legătura între Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani), Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea și Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța, face primii pași. Într-o postare pe contul său de Facebook, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a arătat care sunt primele oferte primite pentru realizarea acestui obiectiv de investiții.

Au fost depuse 5 oferte pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Focșani-Brăila, care va asigura legătura între Autostrada Moldovei (Ploiești – Pașcani) #A7, Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea și Drumul Expres Brăila – Galați, Tulcea și Constanța.

Ofertanții sunt:

1. WEBUILD SPA-MILANO (Italia)

2. Asocierea TRACE Group Hold (Lider, Bulgaria)-Tancrad-Citadina 98, Add Global Design, Creative Road Design-Primacons Group SRL-Drum Asfalt-Olroad Construct

3. Asocierea SA&PE Construct (Lider, România)- Spedition UMB-Tehnostrade SRL-Arcada Company

4. Asocierea CONI (Lider, România) -Pimk-TQM Management

5. Asocierea DANLIN XXL (Lider, România) -Intertranscom Impex SRL-Groma Hold LTD”, a arătat secretarul de stat.

Contractul se referă la realizarea unui traseu de 73,5 km, cu câte două benzi pe sens. Vor trebui construite 57 de structuri (24 poduri, 31 pasaje, 2 structuri casetate). Pe traseu se vor amenaja șase parcări de scurtă durată, spații de servicii tip S1 și perdele forestiere.

Pe traseu vor exista șase noduri rutiere: Focșani x A7, Milcovul (DN23A), Măicănești (DN23), Corbu (DN23), Siliștea (DJ221C) și Brăila

Valoarea estimată a acestui obiectiv de investiții este de 5,5 miliarde lei (3 miliarde lei, fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Transport 2021-2027. Durata contractului este de 42 luni, din care șase luni pentru etapa de proiectare și 36 pentru etapa de execuție.

Acest sector de drum face parte din proiectul denumit „Milcovia Expres”, inclus în MasterPlanul General de Transport al României #MPGT, în vederea conectivității Focșani – Galați – Giurgiulești.

Aceasta este prima procedură de licitație publică demarată de Compania Națională de Investiții Rutiere CNIR, și deși traseul acestui drum expres este împărțit în 3 loturi, licitația se desfășoară pentru întregul traseu într-un singur lot, ceea ce înseamnă că toți cei 73 km lungime vor fi contractați la finalizarea procedurii de achiziție publică”, scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.