Vodafone și Salvamont lansează #SigurPeMunte, prima campanie de educație montană
Vodafone și Salvamont lansează campania #SigurPeMunte, o inițiativă de educație montană care vine cu recomandări utile de la profesioniști în domeniu pentru abordarea în siguranță a muntelui.
Realizată cu sprijinul Mountain Adventure, seria de videoclipuri atinge subiecte esențiale în educația montană precum: practicarea în siguranță a sporturilor de iarnă, schi și schi de tură sau off piste, echipamentul necesar și orientarea pe munte pentru drumețiile pe timp de iarnă. Mai mult, seria redă și modul în care se realizează operațiunile de salvare din drumeție sau pe pârtie.
Dezvoltată de agenția Oxygen și producătorul Dragoș Asaftei, materialele video educative au la bază realitatea din statisticile Salvamont: o treime dintre intervenții ar fi putut fi evitate, dacă turiștii ar acorda mai multă atenție alegerii echipamentului, traseului sau prin respectarea regulilor de bază în practicarea activităților montane. În plus, cele mai multe dintre intervențiile Salvamont sunt declanșate de turiști neechipați corespunzător sau neînsoțiți de un ghid pe trasee montane dificile, atât în sezoanele de iarnă cât și vară.
Protagoniștii #SigurPeMunte sunt experți montani care împărtășesc din experiența și cunostințele lor în ceea ce privește siguranța pe munte pe timp de iarnă: Sabin Cornoiu – președintele Salvamont, Daniel Ignătescu – ghid montan AGMR si fondatorul Mountain Adventure, Bianca Albulet – ghid montan AGMR & Mountain Adventure. Acestora li se alatură Ciprian Zamfirescu, Head of Innovation and Business Development Vodafone România, care îți arată cum tehnologia Vodafone face diferența în cazurile de salvare montată.
”Cu peste 15.000 de apeluri primite prin Dispeceratul Național Salvamont, o treime semnalând accidente montane, Salvamont este o organizație vitală. Între 450-600 de salvamontiști au asigurat, zilnic, asistența de salvare montană în cele aproximativ 140 de baze și posturi salvamont permanente sau sezoniere din întreaga țară. Numărul ridicat de intervenții poate sugera și faptul că oamenii nu sunt întotdeauna pregătiți adecvat sau informați când se implică în activități montane. Din acest motiv, un proiect precum #SigurPeMunte era necesar și binevenit, chiar și pentru cei care se consideră experimentați”, spune Sabin Cornoiu, președintele Salvamont România.