Volkswagen închide fabrici în Germania! Cel mai mare producător european de automobile vrea să facă economii de miliarde de euro
Volkswagen ia în considerare închiderea unor fabrici cu o tradiţie bogată din Germania, în cadrul campaniei de reducere a costurilor, o mişcare care arată presiunea uriaşă cu care se confruntă cel mai mare producător auto european din partea competiţiei ieftine din China.
O mare uzină de asamblare şi o uzină de componente din Germania sunt „depăşite”
Măsura marchează primul conflict major între directorul general Oliver Blume, pe care analiștii l-au descris ca fiind mai degrabă un constructor de consens în comparație cu predecesorul său Herbert Diess – mai combativ, și sindicatele care au o influență substanțială la VW.
Cel mai mare producător european de automobile consideră că o mare uzină de asamblare, precum şi o uzină de componente din Germania sunt „depăşite”, a informat Comitetul de întreprindere de la VW, care a promis că va opune o „rezistenţă acerbă” la planurile Consiliului Director.
Îşi vor pierde locul de muncă angajaţii VW din Osnabrueck şi Dresda?
Analiștii pieţei auto au numit în trecut fabricile VW din Osnabrueck, în Saxonia Inferioară, și Dresda, în Saxonia, ca potențiale ținte pentru închidere. Statul Saxonia Inferioară este al doilea mare acționar al Volkswagen.
Adio programul de siguranţă a locurilor de muncă
Volkswagen a declarat că se simte, de asemenea, forțat să pună capăt programului său de siguranță a locurilor de muncă, care este în vigoare din 1994 și împiedică reducerea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu comitetul de întreprindere.
„Situaţia este extrem de gravă şi nu poate fi depăşită prin simple măsuri de reducere a costurilor„, a informat directorul mărcii VW, Thomas Schaefer.
Marca VW, care generează cea mai mare parte a vânzărilor grupului german, este prima din portofoliul său de mărci, ce va fi vizată de un program de reducere a costurilor care îşi propune realizarea unor economii de 10 miliarde euro până în 2026, pentru a putea supravieţui în tranziţia la automobilele electrice.
VW a pierdut aproape o treime din capitalizarea sa bursieră în ultimii cinci ani, devenind astfel cea mai slabă acțiune din rândul principalilor producători auto europeni.