Vom avea un taxi zburător german în 2025?
Start-up-ul german de taxiuri zburătoare Volocopter a anunțat luni, 30 decembrie, că este in faliment din cauza lipsei de finanțare, un nou regres pentru acest sector al inovației, în timp ce concurentul său național Lilium tocmai a evitat lichidarea. Volocopter a depus o procedură de insolvență la tribunalul local din Karlsruhe pe 26 decembrie, se arată într-un comunicat citat de bfmtv.
Nu a fost găsită nicio „soluție viabilă pentru menținerea activității regulate” pentru acest pionier al sectorului fondat în 2011, „în ciuda eforturilor intense de strângere de fonduri”, explică ea.
Start-up-ul continuă totuși să caute investitori, iar administratorul provizoriu desemnat de instanță, Tobias Wahl, a promis „un concept de restructurare” până la sfârșitul lunii februarie.
Volocopter încă vizează lansarea comercială în 2025 a primului său model, „Volocity”, un taxi aerian electric cu două locuri, cu o autonomie de aproximativ 20 de kilometri.
Acest aparat a suferit un prim eșec în această vară în timpul Jocurilor Olimpice de la Paris, când zborurile experimentale în capitala franceză au fost anulate în ultimul moment din cauza lipsei de certificare.
În decembrie, compania a asigurat că a îndeplinit 75% din criteriile cerute de Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației EASA pentru acest model.
Un taxi cu 5 locuri va fi prezentat în 2027?
Volocopter lucrează și la un taxi zburător cu cinci locuri, cu o potențială prezentare publică în 2027. În jungla eVTOL (taxii zburătoare electrice cu decolare și aterizare verticală), concurenții germani se luptă să se afirme în fața concurenților chinezi și a americanilor.
Lilium, un alt pionier în acest sector în Germania, a fost preluat la jumătatea lunii decembrie de un consorțiu de investitori europeni și nord-americani, după ce în octombrie a depus faliment din cauza lipsei de lichiditate.
Aceste dificultăți au stârnit o dezbatere aprinsă asupra capacității economiei liderului Europei de a-și susține tinerele companii inovatoare, într-un context de criză industrială și recesiune. Dirk Hoke, șeful Lilium, a cerut în repetate rânduri autorităților publice să ofere sprijin financiar companiei sale, la fel ca China sau Statele Unite.
„Într-un sector la fel de complex din punct de vedere tehnologic și absorbant de capital precum al nostru, te uiți inevitabil la stat”, a declarat Dirk Hoke. Potrivit acestuia, ar fi nevoie de „mai puțin de 75 de milioane de euro” pentru a obține certificarea EASA și pentru a lansa zboruri comerciale către Paris sau Roma.