VW a prezentat o primă schiță a Trinity, modelul prezentat ca revoluționar în producția auto
Volkswagen oferă o primă imagine a proiectului Trinity. Sedanul electric va fi construit în Wolfsburg începând cu 2026 și va stabili noi standarde în ceea ce privește autonomia, viteza de încărcare și digitalizarea.
Numele proiectului Trinity este derivat din latinescul „trinitas” și reprezintă trinitatea. În consecință, Trinity reprezintă trei teme esențiale: o platformă electronică nou dezvoltată cu software de ultimă generație, simplificarea structurii de aprovizionare și producție complet conectată și inteligentă la fabrica principală din Wolfsburg.
Trinity va face posibilă conducerea autonomă în segmentul volum. Până la începutul planificat al producției de serie în 2026, Trinity va atinge deja nivelul 2+ și va fi gata din punct de vedere tehnic pentru nivelul 4 al conducerii autonome.
„Ne folosim economiile de scară pentru a face conducerea autonomă disponibilă pentru mulți oameni și pentru a construi o rețea neuronală de învățare. În acest fel, creăm condițiile pentru schimbul continuu de date din flota noastră de vehicule – de exemplu, cu privire la situația traficului, la obstacole sau accidente ”, spune Ralf Brandstätter. Trinitatea oferă astfel oamenilor timp și îi scutește de stres. După o lungă călătorie pe autostradă, ajungi la destinație relaxat. Pentru că ați fost condus de un șofer la vacanță sau acasă după serviciu. „Trinity devine, așadar, un fel de„ mașină a timpului ”pentru clienții noștri”, spune Ralf Brandstätter, CEO al brandului Volkswagen.
VW schimbă modul în care se vor construi mașini
Odată cu producția versiunii de serie, fabrica din Wolfsburg va deveni o vitrină pentru procesele de producție de ultimă generație. „Vom regândi complet modul în care construim mașini și vom introduce abordări revoluționare. Digitalizarea, automatizarea și construcția ușoară joacă un rol important aici”, spune Ralf Brandstätter.
Viitoarele modele de vehicule precum Trinity vor fi produse cu variante considerabil mai puține, iar hardware-ul va fi în mare parte standardizat. Mașinile vor avea practic totul la bord și clienții vor putea activa funcțiile dorite „la cerere” în orice moment prin intermediul ecosistemului digital din mașină. Acest lucru va reduce semnificativ complexitatea producției.
Dezvoltând automobilul într-un produs bazat pe software, Volkswagen creează condițiile pentru noi modele de afaceri bazate pe date. Volkswagen intenționează să genereze venituri suplimentare în faza de utilizare – pentru tarifare și servicii energetice, pentru funcții bazate pe software pe care clienții le pot rezerva după cum este necesar sau pentru conducere automată.
„În viitor, configurația individuală a vehiculului nu va mai fi determinată de hardware în momentul cumpărării. În schimb, clienții vor putea adăuga funcții la cerere în orice moment prin intermediul ecosistemului digital din mașină”, conchide Ralf Brandstätter.