Weekend bulversant în Capitală. Trafic restricționat și peste 30 de linii de transport public modificate
Pentru a permite desfăşurarea evenimentului sportiv „L’Etape Bucharest by Tour de France”, programat să aibă loc duminică, 1 septembrie 2024, în centrul Capitalei, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a dispus modificarea a 34 de linii de transport public, suspendarea temporară a altor trei linii şi înfiinţarea a două linii navetă de autobuz.
Conform unui comunicat al TPBI, modificărule liniilor de transport public încep în seara zilei de sâmbătă, 31 august, ca urmare a restricţiilor de circulaţie impuse de amenajarea culoarului de start din Piaţa Constituţiei. Troleibuzele liniei 63 vor circula, de la ora 20:00 şi până la sfârşitul programului, pe traseul de bază între terminalul „Master” şi intersecţia Bd. Libertăţii/breteaua Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, apoi pe un traseu modificat pe sensul spre Pod Izvor, pe breteaua Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, breteaua Ministerului Finanţelor, Bd. Libertăţii, apoi traseul actual. Sensul opus nu va fi modificat.Tot din acelaşi motiv, în noaptea de sâmbătă/duminică, autobuzele liniei N101 vor circula pe traseul de bază între terminalul „Valea Oltului” şi intersecţia Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertăţii, apoi pe un traseu modificat pe senul spre Piaţa Unirii, pe Bd. Libertăţii, Bd. Regina Maria, rond Piaţa Unirii. Sensul opus nu va fi modificat.
În ziua de duminică, liniile 66, 69, 70 şi 85 vor avea trasee scurtate la Piaţa Rosetti pe parcursul întregii zile.
Modificări ale circulației tramvaielor
Totodată, de la începutul programului şi până la reluarea circulaţiei rutiere – în mod operativ, la dispoziţia agenţilor de ordine publică şi circulaţie – liniile de transport public din zonele unde în care va avea loc evenimentul ciclist vor fi modificate astfel: Linia 1 va fi suspendată până la ridicarea restricţiilor de circulaţie; Linia 10 va funcţiona între „Şura Mare” şi „Bd. Banu Manta”, pe traseul: Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Viilor, Str. Dr. Constantin Istrati, Str. Progresului, Bd. Timişoara, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Doina Cornea, Şos. Orhideelor, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Banu Manta, cu întoarcere pe Şos. Nicolae Titulescu, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Piaţa Iancului, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Şos. Orhideelor, Bd. Doina Cornea, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Timişoara, Str. Progresului, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Piaţa Eroii Revoluţiei, Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare, Şos. Giurgiului.
Până la revenirea pe traseul de bază a liniilor 1 şi 10, va fi înfiinţată linia navetă de autobuz 601, care va funcţiona între terminalul „Şura Mare” şi Bucur Obor pe traseul: Str. Şura Mare, Şos. Giurgiului, Şos. Olteniţei (cu intrare pe calea de rulare a tramvaielor după Str. Laloşu), Calea Văcăreşti, pe pasajul Mihai Bravu, Şos. Mihai Bravu (intrare pe calea de rulare a tramvaielor la intersecţia Şos. Mihai Bravu/ Calea Vitan), prin Pasajul Muncii (cu ieşire de pe calea de rulare a tramvaielor comun cu linia 330 la intersecţia Şos. Mihai Bravu/ Bd. Ferdinand), cu întoarcere în rondul de la Bucur Obor, apoi pe Şos. Mihai Bravu (cu intrare pe calea de rulare a tramvaielor la intersecţia Şos. Mihai Bravu/ Bd. Ferdinand) şi ieşire de pe calea de rulare a tramvaielor la intersecţia Şos. Mihai Bravu/ Calea Vitan, pasajul Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, rond Piaţa Sudului, Şos. Olteniţei (pe calea de rulare a tramvaielor până la staţia „Opriş Ilie”), Şos. Olteniţei, Piaţa Eroii Revoluţiei, cu întoarcere pe Şos. Olteniţei, Str. Şura Mare.
De asemenea, linia 19 va funcţiona între „Chimopar” şi „Zeţarilor” pe Bd. Theodor Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Str. Liviu Rebreanu, Bd. Camil Ressu, Şos. Mihai Bravu, Calea Vitan, Bd. Octavian Goga, Pasaj Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Str. Dr. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Şos. Giurgiului, Str. Anghel Alexandru, Str. Zeţarilor, terminal „Zeţarilor”, iar linia 40 va funcţiona între terminalul „Complex Comercial Titan” şi intersecţia Bd. Basarabia/ Bd. Chişinău, apoi pe un traseu modificat, în ambele sensuri, pe Bd. Chişinău, Şos. Pantelimon, Şos. Iancului, Bd. Pache Protopopescu, Str. Traian, Calea Călăraşi, apoi traseul actual până la terminalul „Piaţa Sfânta Vineri”.Linia 42 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Presei” şi intersecţia Bd. Ion Mihalache/ Str. Dr. Felix, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Str. Dr. Felix, Şos. Nicolae Titulescu, până la terminalul „Banu Manta” şi linia 44 va funcţiona pe un traseu scurtat între terminalul „Cartier 16 Februarie” şi „Gara Basarab”.
Troleibuzele vor avea trasee scurtate
Linia 61 va funcţiona pe un traseu scurtat, între „Master” şi Podul Operei, cu întoarcere pe Podul Operei, linia 63 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Master” şi intersecţia Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertăţii, apoi pe un traseu modificat în ambele sensuri pe Bd. Libertăţii, cu întoarcere în rondul Piaţa Regina Maria, linia 66 va funcţiona, pe perioada întregii zile, între terminalul „Spitalul Fundeni” şi „Piaţa Rosetti”, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, linia 69 va funcţiona, pe perioada întregii zile, pe un traseu scurtat între terminalul „Valea Argeşului” şi Podul Operei şi linia 70 va fi suspendată în prima parte a zilei, iar după ora 14.00 va funcţiona între terminalul „Bd. Basarabia” şi „Piaţa Rosetti”, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I.Până la reluarea circulaţiei troleibuzelor, va fi înfiinţată linia navetă de autobuz 679, care va funcţiona între terminalul „Bd. Basarabia” şi Piaţa Romană pe traseul: Str. Lucreţiu Pătrăşcanu, Str. Constantin Brâncuşi, Str. Baba Novac, Şos. Mihai Bravu, prin Pasajul Muncii, Şos. Mihai Bravu, Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Str. Iancu Cavaler de Flondor, Foişorul de Foc, Str. Traian, Bd. Dacia, rond Piaţa Romană.
TBI mai menţionează că linia 85 va funcţiona, pe perioada întregii zile, pe traseul de bază între terminalul „Baicului” şi „Piaţa Rosetti”, cu întoarcere pe Str. Dianei, Str. Jean Louis Calderon, Str. Tudor Arghezi, Bd. Carol I, linia 86 va fi suspendată în prima parte a zilei, urmând să redevină funcţională după ora 14:00, linia 90 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Arena Naţională” şi Piaţa Universităţii, apoi pe un traseu modificat pe Bd. I.C. Brătianu, prin pasajul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Bd. Tudor Vladimirescu, Şos. Panduri, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei, apoi traseul actual până la „Semănătoarea”, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, Str. Prof. Dr. Bagdasar, Şos. Panduri, Bd. Tudor Vladimirescu, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Bd. Mărăşeşti, prin pasajul Unirii, Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, apoi traseul de bază până la „Arena Naţională”, linia 97 va funcţiona între „Clăbucet” şi Gara de Nord, cu întoarcere în Piaţa Gara de Nord (zona fântânii centrale).
Atenție și când vă urcați în autobuz!
Linia 100 va funcţiona pe traseul de bază între „Aeroportul Henri Coandă” şi Piaţa Victoriei, apoi pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. G-ral Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. I. C. Brătianu, prin Pasajul Unirii, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Aleea II, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Bd. Mărăşeşti, Bd. Dimitrie Cantemir, prin Pasajul Unirii, Bd. I.C. Brătianu, Bd. Nicolae Bălcescu, apoi traseul actual.Linia 102 va funcţiona pe traseul de bază între „Complex Comercial Pantelimon” şi Piaţa Titan, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Nicolae Grigorescu, pe pasajul Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Haţieganu, Şos. Vitan Bârzeşti, apoi traseul actual.
Linia 104 va funcţiona pe traseul de bază între „Complex Comercial Pantelimon” şi intersecţia Str. Vatra Luminoasă/ Şos. Mihai Bravu/ Str. Matei Voievod, apoi pe un traseu modificat pe Str. Matei Voievod, Bd. Pache Protopopescu, Bd. Carol I, capăt de linie staţia „Teatrul Naţional”, cu întoarcere la rondul de la Piaţa Universităţii, Bd. Carol I, Bd. Pache Protopopescu, Str. Matei Voievod, Str. Vatra Luminoasă, apoi traseul actual.
Linia 116 va funcţiona pe un traseu scurtat între „Gara Progresul” şi terminalul „Piaţa Unirii” (capătul troleibuzelor liniei 76), linia 117 pe traseul de bază între terminalul „Cartier Confort Urban” şi Piaţa Unirii, unde va întoarce din Bd. Regina Maria pe Str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii (capătul liniei 100), Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, apoi traseul de bază, liniile 122 pe traseul de bază între terminalul „Pasaj Domneşti” şi intersecţia Bd. Eroilor/ Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Cotroceni, Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, apoi traseul de bază şi linia 123 pe traseul de bază între „C.E.T. Sud Vitan” şi intersecţia Calea Vitan/ Calea Dudeşti/ Bd. Octavian Goga, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Octavian Goga, prin pasajul Mărăşeşti, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. George Coşbuc, Bd. Tudor Vladimirescu, Şos. Panduri, Str. Prof. Dr. Rainer, Bd. Eroilor, Splaiul Independenţei, Str. Constantin Noica, Calea Plevnei, Şos. Orhideelor, Bd. Dinicu Golescu, cu întoarcere pe Str. Witting, Calea Plevnei, Str. Constantin Noica, Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, Str. Dumitru Bagdasar, Şos. Panduri, Bd. Tudor Vladimirescu, Bd. George Coşbuc, Bd. Regina Maria, Str. 11 Iunie, Bd. Mărăşeşti, prin pasajul Mărăşeşti, Bd. Octavian Goga, Calea Vitan, apoi traseul actual.
Totodată, linia 137 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Carrefour Militari” şi intersecţia Bd. Eroilor/ Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Cotroceni, Splaiul Independenţei, Bd. Eroilor, apoi traseul actual, linia 168 pe traseul de bază între „Valea Ialomiţei” şi intersecţia Bd. Eroilor/ Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Operei, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei, Pod Eroilor, Bd. Eroilor, apoi traseul de bază, linia 178 între terminalul „Complex Comercial Apusului” şi intersecţia Bd. Dinicu Golescu/ Str. Witting, apoi pe un traseu modificat pe Str. Witting, Calea Plevnei, Str. Mircea Vulcănescu până la staţia „Bd. Dinicu Golescu”, cu întoarcere pe Bd. Dinicu Golescu, Şos. Orhideelor, apoi traseul de bază şi linia 205 va funcţiona pe traseul de bază între terminalul „Străuleşti” şi Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Nicolae Bălcescu, cu întoarcere în rondul de la Piaţa Universităţii, Bd. Nicolae Bălcescu, Bd. Gheorghe Magheru, Bd. Lascăr Catargiu, Bd. Aviatorilor, Bd. Mareşal Constantin Prezan, Bd. Regele Mihai I, apoi traseul actual.
Linia 223 va funcţiona, pe sensul spre terminalul „Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir”, pe un traseu modificat de la intersecţia DNCB/ Splaiul Unirii pe DNCB, Str. Libertăţii, Str. Uzinei, Bd. Theodor Pallady, Bd. Nicolae Grigorescu, pe pasajul Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Haţieganu, Şos. Vitan Bârzeşti, Şos. Olteniţei, Calea Văcăreşti, Bd. Gheorghe Şincai, Splaiul Unirii, terminal „Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir”, linia 226 pe traseul de bază, între „Depoul Alexandria” şi intersecţia Bd. Eroilor/ Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Operei, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei, Pod Eroilor, Bd. Eroilor, apoi traseul actual, linia 243 va funcţiona între terminalul „CFR Constanţa” şi pasajul Nicolae Grigorescu, apoi pe un traseu modificat, pe ambele sensuri, pe pasajul Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Haţieganu, apoi traseul actual, linia 311 între „Faur” şi intersecţia Bd. Nicolae Bălcescu/ Str. Dem I. Dobrescu, apoi pe un traseu modificat pe Bd. Nicolae Bălcescu, cu întoarcere pe Str. C. A. Rosetti, Str. Maria Rosetti, apoi traseul actual, linia 312 între „Platforma Comercială Arcade Berceni” şi intersecţia Calea Văcăreşti/ Şos. Mihai Bravu (Pasajul Mihai Bravu), apoi pe un traseu modificat pe Calea Văcăreşti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, cu întoarcere pe Splaiul Unirii, Calea Văcăreşti, apoi traseul actual, linia 313 va funcţiona pe un traseu scurtat între „Piaţa de Gros” şi terminalul „Piaţa Unirii” (capătul troleibuzelor liniei 76).
TPBI mai anunţă că linia 323 va funcţiona pe un traseu scurtat între terminalul „Zeţarilor” şi terminalul „Universitatea Creştină Dimitrie Cantemir”, linia 368 pe traseul de bază între „Valea Oltului” şi intersecţia Bd. Eroilor/ Splaiul Independenţei (Pod Eroilor), apoi pe un traseu modificat pe Splaiul Independenţei, Podul Operei, cu întoarcere pe Splaiul Independenţei, Pod Eroilor, Bd. Eroilor, apoi traseul de bază, linia 381 pe traseul de bază între terminalul „Piaţa Reşiţa” şi Piaţa Victoriei, apoi pe un traseu modificat pe ambele sensuri pe Bd. Aviatorilor, Bd. Mareşal Constantin Prezan, Str. Alexandru Constantinescu, Bd. Ion Mihalache, terminal „Clăbucet” şi linia 385 va funcţiona pe traseul de bază între „Valea Oltului” şi intersecţia Calea 13 Septembrie/ Bd. Libertăţii, apoi pe Bd. Libertăţii, Bd. Regina Maria, Str. Bibescu Vodă, Piaţa Unirii (capătul liniei 100), cu întoarcere pe Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Mărăşeşti, Str. 11 Iunie, Bd. Regina Maria, Bd. Libertăţii, Calea 13 Septembrie, apoi traseul actual.