Wizz Air a restituit clienților compensații în valoare de 100 mil. euro în sezonul de vară
Jozsef Varadi, co-fondator și CEO al Wizz Air, a vorbit astăzi la o conferință de presă în București despre problemele companiei în ceea ce privește zborurile anulate, scuzându-se că „și alte companii au aceleași practici”.
Compania aeriană low-cost Wizz Air, din Ungaria, a plătit pasagerilor compensații de 100 de milioane de euro pentru zborurile anulate vara aceasta, din care 20% către pasagerii români, a declarat József Váradi, CEO Wizz Air.
”Vorbim de un total de câteva zeci de mii de pasageri care au fost afectați pe timpul verii de zborurile anulate, la nivel global. Din acest total, România e undeva la 20%, iar pentru lunile de vară, costurile de compensare se aproape de 100 de milioane de euro”, a spus șeful companiei.
Wizz pune stăpânire pe cerul patriei
Pentru a susține această creștere semnificativă, Varadi a anunțat creșterea numărului de aeronave staționate la București și suplimentarea curselor pe peste 20 de rute intens circulate. Începând din vara lui 2024, Wizz Air va adăuga o nouă rută la cele peste 170 existente din România, consolidând astfel prezența sa pe piața aeronautică din țara noastră.
În România, Wizz Air este cea mai mare companie aeriană, cu o cotă de piață de 54%. Celelalte companii au cote de 13%, 10%, 9%.
Jumătate din această cifră este generată de pasagerii transportați de la baza din București. Pentru acest an, Wizz estimează că va transporta 6,12 milioane de pasageri, față de 4,32 milioane anul trecut. Cota de piață pe aeroportul din București este de 42%, urmată de celelalte companii, cu cote de 17%, 16% și 8%. În primele nouă luni din acest an și pentru operațiunile de la București s-a înregistrat o creștere cu 43% a numărului de pasageri transportați, potrivit cifrelor companiei prezentate în cadrul conferinței de presă.
Șeful Wizz se laudă că nu mai anulează zboruri
În cadrul evenimentului, Varadi a subliniat angajamentul Wizz Air de a oferi servicii aeriene de calitate și a evidențiat faptul că, în sezonul de vară recent încheiat, compania a înregistrat un număr redus de zboruri anulate în comparație cu alte companii aeriene de prestigiu. În perioada mai-septembrie 2023, Wizz Air a înregistrat un procent de doar 0,7% curse anulate în România, în scădere semnificativă față de 2% în aceeași perioadă a anului precedent.
Lunile iunie și iulie au fost cele mai afectate, cu un procent de anulare cuprins între 1,1 și 1,4%, în timp ce în luna august 99,7% dintre zboruri au ajuns la destinație, iar în septembrie nu a fost înregistrată nicio anulare. Cu toate acestea, Varadi nu a furnizat detalii despre zborurile cu întârzieri.
Pentru a îmbunătăți experiența pasagerilor, Wizz Air a luat mai multe măsuri preventive, inclusiv investiții de peste 300 de milioane de euro în avioane de rezervă și personal navigant suplimentar pentru a face față necesităților de suplimentare a curselor, în scurt timp.
CEO-ul a subliniat și faptul că Wizz Air a extins serviciile de asistență clienți, deschizând două noi call center-uri, permițând clienților să își depună plângerile și reclamațiile într-un mod mai eficient, iar peste 90% dintre aceștia primesc răspuns în cel mult cinci zile. De asemenea, s-a implementat un sistem automatizat de soluționare a reclamațiilor, pentru a accelera procesul de rambursare a banilor.
Aeroportul Internațional Henri Coandă București a devenit cel mai important hub al companiei low-cost, cu o creștere impresionantă a numărului de pasageri transportați în 2023, cu 43% mai mulți în comparație cu anul anterior. Se estimează că, în anul fiscal 2023, Wizz Air va transporta un total de 13 milioane de pasageri din România, față de 9,8 milioane în 2022.