Wizz Air, acuzată de practici neloiale! Autoritățile de la Budapesta au deschis o investigație
Autoritatea Maghiară pentru Concurență (GVH) a început o anchetă împotriva Wizz Air după ce compania aeriană cu buget redus i-a făcut pe pasageri să plătească pentru locurile lor, chiar și cu 18 ore înainte de decolare.
Unul dintre cititorii publicației 444.hu, János, a scris că Wizz Air îi face pe pasagerii săi să plătească pentru locurile lor, deși au cumpărat deja biletul. În caz contrar, aceștia nu pot face procesul de check-in. În cea de-a doua fază a procedurii de check-in online, sistemul companiei aeriene nu afișează a treia opțiune, cu locuri libere. Drept urmare, mulți ar putea accepta să plătească niște bani în plus pentru un serviciu pe care nu și-l doresc.
Serviciul de asistență pentru clienți Wizz Air nu l-a ajutat pe János, iar centrul lor de presă a spus că nu s-a întâmplat nimic nefiresc. Au făcut niște teste și au spus că sistemul a funcționat perfect. Cu toate acestea, Autoritatea de Concurență din Ungaria a început o anchetă în această problemă. Procesul este în desfășurare, dar compania aeriană low-cost neagă că își obligă în mod intenționat clienții să-și plătească locurile.
Dacă achiziționăm un bilet pentru un zbor Wizz Air, plătim bani în plus pentru un loc. Așa putem alege unde să stăm în timpul zborului. Desigur, acesta este un serviciu suplimentar pentru care nu este obligatoriu să plătiți. Cei care nu doresc să plătească locul, pot face check-in-ul cu 24 de ore înainte de decolare, dar vor avea locuri alese de companie.
Autoritatea de Concurență a început o investigație ce are ca scop o posibilă activitate neloială a Wizz Air
Cu toate acestea, János și alți pasageri au spus că au experimentat că nu există nicio opțiune gratuită în sistemul de check-in online, chiar dacă zborul era programat în doar 18 ore. János poate demonstra asta cu capturi de ecran. Odată, ar fi trebuit să plătească 26 lire sterline pentru un loc dacă ar fi vrut să călătorească. Wizz Air i-a spus lui János că sistemul lor a funcționat perfect, dar opinia Autorității de Concurență de la Budapesta diferă.
Reprezentanții acesteia au început o anchetă din cauza practicii comerciale neloiale. Autoritatea de Concurență i-a scris pasagerului că are o investigație în desfășurare în această problemă. Ei au adăugat că au avertizat toate companiile aeriene să desființeze vânzarea de bilete și practicile publicitare care pot distorsiona deciziile consumatorilor. În octombrie, aceștia au spus că, cu condiția să nu apară schimbări pe piață în acest sens, vor începe investigații.
Oficialii Wizz Air nu au recunoscut posibila lor greșeală, dar au promis că va ajuta activitatea Autorității în toate privințele. Mai mult, ei au spus că fac totul pentru a respecta toate regulile relevante.