Investigaţie realizată de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) la companiile aeriene Wizz Air şi Ryan Air, care activează pe teritoriul României, în urma sesizărilor (peste 600) referitoare la serviciile oferite de acestea.
Concret, acțiunea este efectuată de către Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă din cadrul ANPC și Centrul European al Consumatorilor România (ECC Romania), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor. Aceasta din urmă a primit, începând cu 30 aprilie 2021, nu mai puțin de 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 referitoare la serviciile Ryan Air, potrivit Mediafax.
„De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeasi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar şi pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă! Drum bun să avem!”, afirmă Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.
Acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Trebuie să știți că recuperarea compensaţiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, dar și gratis prin intermediul ANPC şi ECC Romania: